ניתוח שרוול קיבה 

הטיפול הראשוני בהשמנת יתר הוא לרוב שמרני, וכולל שינוי תזונתי וביצוע פעילות גופנית באופן קבוע. אך במקרים רבים, טיפול זה לא יהיה מספק, במיוחד כאשר מדובר בהשמנת יתר חולנית, המצריכה מניעה ובמידת הצורך גם טיפול בתחלואה נלווית, לרבות סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, מחלות מפרקים ועוד. אחת האפשרויות האפקטיביות במצבים אלו היא האופציה הניתוחית – ניתוח בריאטרי. ישנם סוגים שונים של ניתוחים בריאטריים המשיגים תוצאות מעט שונות, אך דומות. במאמר זה תמצאו מידע על ניתוח שרוול קיבה, אחד הניתוחים השכיחים לקיצור קיבה.

למי ניתוח שרוול קיבה עשוי להתאים?

ההתאמה לניתוח בריאטרי באופן כללי נקבעת לפי מדד BMI (מסת גוף) ובהתאם לתחלואה נלווית. הניתוח יכול להתאים לאנשים עם BMI של 40 ומעלה, או לאנשים עם BMI של 35 ומעלה, הסובלים גם ממחלות נלוות להשמנת יתר. חשוב לדעת כי אישור סופי לגבי התאמתכם לניתוח בריאטרי יינתן על ידי ועדה בריאטרית, המורכבת ממומחים הבוחנים את מצבכם ומעריכים את מידת התאמתכם להליך. לגבי ההתאמה לשרוול קיבה באופן ספציפי, חשוב לדעת כי בחירת סוג הניתוח נעשית בתיאום בין הרופא המנתח למטופל/ת, לאחר הערכה כוללת והכנה תזונתית מקיפה.

כיצד ניתוח שרוול קיבה מתבצע?

הניתוח נעשה בגישה לפרוסקופית (זעיר-פולשנית), באמצעות 5-6 חתכים זעירים בבטן. במהלך הניתוח, הרופא המנתח מסיר כ-80% מנפח הקיבה, ויוצר מעין קיבה חדשה בצורת צינור ארוך, המהווה המשך של הוושט עד למעי הדק. בתום הניתוח, נפח הקיבה החדשה יכול להכיל 50-80 סמ״ק מזון – לעומת ליטר וחצי לפני הניתוח.

החלמה ותוצאות

בשל היותו ניתוח זעיר-פולשני, הוא אינו כרוך בהחלמה מורכבת או ממושכת. במרבית המקרים המטופלים יכולים לחזור לפעילות לאחר כשבוע-שבועיים מיום הניתוח. התוצאות הצפויות הן השלה של כ-60-70% מהמשקל העודף בממוצע, בשנה הראשונה לאחר הניתוח. אך חשוב שתדעו כי איכות התוצאות תלויה לא רק ברופא המנתח, אלא גם בכם. כדי לשמור על התוצאות לאורך זמן, נדרשים שינויים באורח החיים, לרבות תפריט תזונתי מותאם (נעשה בליווי של דיאטנ/ית קליני/ת) וביצוע פעילות גופנית.

סיכונים וסיבוכים

חשוב לציין כי ניתוחים בריאטריים נחשבים להליכים בטוחים, באופן יחסי. הסיכון לסיבוכים, כמו זיהום, דלף או דימום פנימי – עומד על כ-3% בלבד. מומלץ לשתף את הרופא המנתח לגבי כל חשש שעולה, ולשאול את כל השאלות החשובות לכם לגבי ההליך; התוצאות, תקופת ההחלמה והסיכונים – במהלך פגישת הייעוץ עמו.

למידע נוסף על ניתוח שרוול קיבה ותיאום פגישת ייעוץ עם פרופ׳ דוד חזן, מומחה לכירורגיה בריאטרית, לפרוסקופית ורובוטית – התקשרו למספר בראש העמוד.

Call Now Button