שחזור דופן הבטן 

ניתוח לשחזור דופן הבטן מיועד לטיפול בבקעים מורכבים. מהו בקע מורכב, כיצד הניתוח מתבצע ומהי השיטה הניתוחית המומלצת ביותר? את התשובות לכל השאלות תמצאו במאמר זה.

מה זה בקע מורכב?

בקע הוא פגם שנוצר בשל היחלשות רקמת החיבור של דופן הבטן, ובליטה של איברי הבטן החוצה כתוצאה מכך. בקע מורכב הוא לרוב גדול ומאתגר יותר לטיפול. דוגמאות לבקעים מורכבים כוללות בקעים לאחר ניתוח קודם בבטן, בקעים במיקומים קשים לתיקון (למשל באזור של ניתוח קיסרי), בקעים שהחמירו לאחר שלא טופלו כלל ובקעים שנותרו לאחר ניסיונות קודמים לתקנם. בקעים אלה מצריכים ניתוח שחזור דופן הבטן לצורך תיקונם.

הטיפול בבקע מורכב: ניתוח שחזור דופן הבטן

ישנן כמה גישות ניתוחיות לטיפול בבקעים מורכבים בדופן הבטן: הגישה הקונבנציונלית (ניתוח פתוח), הגישה הלפרוסקופית (ניתוח זעיר-פולשני) והגישה הרובוטית. ההחלטה על שיטת התיקון נעשית על ידי הרופא המנתח, בהתאם למחלות רקע של המטופל, מורכבות הבקע ומיומנותו של המנתח.

שחזור דופן הבטן בגישה הרובוטית

מבין שלוש הגישות לטיפול בבקעים מורכבים המצריכים שחזור של דופן הבטן, השיטה הרובוטית היא המתקדמת ביותר. שיטה זו מאפשרת לבצע ניתוחים מורכבים שלא ניתנים לביצוע בגישה הלפרוסקופית. השיטה הרובוטית היא זעיר-פולשנית וההליך מבוצע כולו באמצעות מספר חתכים זעירים – ללא צורך בפתיחת הבטן (בשונה מניתוח פתוח). הרובוט הוא מערכת מתקדמת, המספקת תצוגה תלת-ממדית, מכשור כירורגי ייחודי ובקרה ממוחשבת, המסייעים למנתח לבצע את עבודתו ברמת דיוק גבוהה וממזערים סיכונים לטעויות, סיבוכים או זיהומים.

בשל המאפיינים הללו, הגישה הרובוטית מובילה לזמני החלמה קצרים יותר בהשוואה לניתוח פתוח, לכאבים מופחתים לאחר הניתוח ולצלקות מזעריות. במבחן התוצאה, כל אלה מובילים גם לשביעות רצון גבוהה יותר בקרב המנותחים.

פרופ׳ דוד חזן הוא מומחה לכירורגיה לפרוסקופית, רובוטית ובריאטרית. פרופ׳ חזן בעל ניסיון עשיר בביצוע ניתוחי בקע, לרבות שחזורי דופן הבטן בגישה הרובוטית. למידע נוסף על ניתוחים לתיקון בקעים מורכבים ותיאום פגישת ייעוץ התקשרו למספר הטלפון בתחתית העמוד.

Call Now Button