ניתוח לפרוסקופי לחולי לב

אחד מיתרונותיה המובהקים של השיטה הלפרוסקופית הוא מעצם הגדרתה כשיטה זעיר-פולשנית. כיוון שכך, היא אינה מבוצעת באמצעות חתך כניסה, האופייני להליך כירורגי של השיטה הפתוחה-קלאסית. על פניו, מאחר שמדובר בשיטה המערבת מספר נמוך יותר של כלי דם ורקמות בביצוע ניתוח לפרוסקופי, הרי ששיטה זו יכולה להתאים לביצוע הליך בריאטרי עבור אנשים הסובלים ממחלה לבבית. האומנם כך?

התשובה היא כן. יתרונה בגישה הזעירה לביצוע ניתוח לפרוסקופי, הוא אכן קריטריון חשוב בהחלטה אם לבצע את ההליך אצל חולה לב, ועם זאת, ההחלטה אינה גורפת ותלויה במספר גורמים חשובים.

ראשית, על המנתח הבריאטרי המיועד להיות ער לכך שמדובר באדם בעל מחלה לבבית, על כל המשתמע מכך; אילו תרופות נוטל המטופל? מהי המחלה שממנה הוא סובל? האם מדובר במחלת לב איסכמית/פגיעה במנגנוני קרישה? מהו מצב המערכת הקרדיווסקולרית (תקינות מערכת הזרמת הדם מן הלב אל האיברים ובחזרה אליו)?

בנוסף לכך, לא יוכל להתבצע ניתוח בריאטרי כלשהו אצל חולה לב, אם לא הציג המועמד לניתוח אישור מן הרופא הקרדיולוג שמטפל בו. חוות הדעת ואישורו של הקרדיולוג הם פרטים הכרחיים להצגה בפני הוועדה הבריאטרית, המהווה כזכור את הפוסקת על התאמת או דחיית ביצוע ניתוחים בריאטריים באשר הם.

ככלל, קיים עידוד לביצוע הליך בריאטרי, בוודאי בשיטה זעיר פולשנית, אצל חולה לב. נמצא קשר הדוק וחיובי, המוכיח כי אחת התוצאות של הורדת משקל דרסטית בהליך קיצור קיבה היא שיפור משמעותי בהקשר הקרדיווסקולרי: הפחתת הצורך בתרופות, לחץ דם מאוזן יותר ואף השפעה על רמות כולסטרול, טריגליצרידים ורמות שומן בדם. כמו כן, הניתוח הבריאטרי נמצא כצעד יעיל בהפחתת הסיכון להתפתחותן של מחלות לב כליליות (בעורקים).

מעבר לכך חשוב לזכור: אם הוחלט על ביצוע ניתוח לפרוסקופי אצל חולה לבבי, ישנם תמיד צעדי מפתח שאנו יכולים בעצמנו לבצע על מנת לשפר ולהגדיל את סיכויי ההצלחה לטווח ארוך של ההליך: הפסקת עישון, מעבר לתזונה בריאה יותר ופעילות גופנית על בסיס קבוע. כל אלה יהפכו את סיכויי ההצלחה לגבוהים יותר.

נסכם: השורה התחתונה היא שכעיקרון ניתן לבצע גם בחולי לב הליך בריאטרי בשיטה לפרוסקופית, אך הדבר מותנה בתנאי סף של אישור מקרדיולוג, חוות דעת של ועדה בריאטרית שתאשר את המסמכים וכמובן החלטת הרופא המנתח כשבפניו מוצגים באופן ספציפי כל השיקולים והנתונים החשובים שיכריעו בעד ביצוע או דחייה של הניתוח.

מידע נוסף, שיחת ייעוץ וקביעת מפגש עם פרופ' דוד חזן, תסייע לכם לקבל את האינפורמציה השלמה והעדכנית להתאמתכם לביצוע הליך בריאטרי. התקשרו למספר בראש העמוד לתיאום תור.

Call Now Button