החלמה מניתוח כריתת מעי

דלקות, מחלות וגידולים ממאירים מובילים לכריתת המעי הגס בהליך כירורגי. מה כולל תהליך ההחלמה מניתוח כריתת המעי? מה משך ההחלמה, ומהם הדגשים שיש לתת להם תשומת לב מרבית? התשובות בפנים.
כמו בהחלמה מניתוחים אחרים, גם החלמה מניתוח כריתת מעי גס כוללת טווח זמן אינדיבידואלי ומשתנה מאדם לאדם. משך ההחלמה תלוי במספר גורמים חשובים שאותם נסקור. בכל מקרה, חשוב לזכור כי אנו לא עוסקים "בתחרות" מול גופנו! הגוף דורש, וגם צריך לקבל את משך ההחלמה שהוא זקוק לו לאחר כל ניתוח. מה אם כך, צריך להביא בחשבון בהליך ההחלמה?

שיטת הניתוח

כזכור, ישנן 3 שיטות להסרת המעי הגס: השיטה הפתוחה, הלפרוסקופית והרובוטית. השיטה הקלאסית-פתוחה כוללת ביצוע פתח כניסה רחב יותר לעומת השיטה הלפרוסקופית והרובוטית. לכן, כוללת השיטה אשפוז ומשך החלמה ארוכים יותר. לעומת זאת, השיטה הלפרוסקופית והרובוטית כוללות ביצוע חתכים זעירים לביצוע הכריתה, ולכן משך האשפוז וההחלמה קצרים יותר וכוללים כחמישה ימי אשפוז בממוצע. לאחר מכן, נשלח המטופל לביתו. אם כך, המחלימים מניתוח כריתה בשיטה לפרוסקופית ורובוטית – יוכלו לשוב לשתות, לאכול – ובעצם לחזור לשגרת החיים בפרק זמן קצר יותר מאשר בשיטה הפתוחה.


המשך מעקב וסיבוכים אפשריים

לאחר הניתוח, וכחלק מההחלמה, נמצא המנותח תחת מעקב רפואי. אם הסרת המעי בוצעה עקב הסרת גידול, המעקב הוא אונקולוגי. כלומר, יהיה מעקב על מנת לוודא כי הגידול שהוסר לא שולח גרורות. ככלל, כמו בכל ניתוח אחר, סיבוכים לאחר כריתת מעי הם אפשריים, גם אם הם מתרחשים באחוזים נמוכים מן המקרים. סיבוכים אלו משפיעים כמובן משמעותית על משך זמן ההחלמה הכולל, והם נוגעים לאפשרויות פגיעה באיברים סמוכים למעי כמו הלבלב, הטחול ושלפוחית השתן.


החלמה אינדיבידואלית

חשוב לזכור, וכפי שהוזכר קודם לכן במאמר: משך תקופת ההחלמה הכללית הוא אישי. כיוון שספיגת הנוזלים נפגעת, טבעי הדבר שהמטופל יסבול משלשולים. התופעה יכולה להיות קלה, ויכולה להיות ממושכת וטורדנית יותר עבור חלק מהמנותחים. הסתגלות המעי למצב החדש היא אישית, וההחלמה הכוללת מתייחסת גם לאפקט התזונתי, שכן לוקח זמן עד שהגוף מתרגל לעיכול מזון במצב החדש. גם כאן, הדבר משתנה מאדם לאדם.

זקוקים למידע נוסף על ניתוח כריתת מעי גס? פרופ' דוד חזן ישמח לסייע בכל שאלה.
לקביעת פגישת ייעוץ התקשרו למספר בראש העמוד.

Call Now Button