יתרונות מומחה בכירורגיה לפרוסקופית

היתרונות הרבים הכרוכים בשימוש בכירורגיה לפרוסקופית הוזכרו במאמר שעסק בכך. מדובר בשיטה מועדפת לביצוע של מספר ניתוחים תוך-בטניים, בעיקר בשל טכנולוגיית הדמיה מתקדמת. שיטה זו מאפשרת ביצוע חתכים זעירים בדפנות הבטן ומייתרת את הצורך בפתיחת בטן מסורתית. רופא כירורג המוגדר כמומחה בכירורגיה לפרוסקופית, מבצע ניתוחים רבים באמצעות שיטה זו, המשיגה תוצאות מיטביות. השימוש במכשור ייעודי מתקדם בגישה זעיר-פולשנית מאפשר למזער נזקים לרקמות סמוכות למוקד הניתוח. כך, מושגת החלמה מהירה יחסית של המטופל, במיוחד בהשוואה לשיטת הניתוח הפתוחה. מעבר לכך, ניתוחים לפרוסקופיים אינם מותירים צלקות בולטות ומביאים לתוצאות אסתטיות טובות יותר בהשוואה לצלקות האופייניות לגישה הפתוחה.

כיצד באות לידי ביטוי יכולות מומחה בכירורגיה לפרוסקופית?

מומחה לכירורגיה לפרוסקופית יידע לפענח ולהבין את התמונה האיכותית העולה מן המצלמה הלפרוסקופית. המצלמה מציגה את כל המידע הדרוש לו, כך שיידע כיצד לפעול.

הוא יודע כיצד להשתמש בטכניקה זעיר פולשנית. הוא יודע כיצד להגיע בפעולה מדודה ומדויקת ביותר אל מקור האיבר המנותח, בצורה הקצרה ביותר ובביצוע חתכים זעירים במיוחד. כך, מושגת הפחתה משמעותית בסכנת זיהום אפשרית. כמו כן, המומחה יידע כיצד להחדיר במקצועיות ובמיומנות את הציוד הכירורגי הנדרש לביצוע הפעולות, דרך החתכים המזעריים. המיומנויות שרכש לאורך השנים לא יסולאו בפז.  

ניסיונו של מומחה ללפרוסקופיה מתבטא כמובן גם בהחלטה האם לבצע מלכתחילה את הניתוח באמצעות השיטה. למרות ההעדפה להשתמש בה על שלל יתרונותיה, בחינת השימוש בה נמדדת בכל מקרה לגופו. כאשר מזוהה סכנה של זיהום חמור או דימום נרחב, ביצוע ניתוח זעיר פולשני לא יהיה מתאים. במקרה זה, הרופא המנתח יעשה זאת באמצעות השיטה הפתוחה, כדי להגיע למקור הבעיה. כמו תמיד, בריאות המטופל קודמת לנוחיות שיטת הניתוח המועדפת.      

המספרים מוכיחים: יתרונות הלפרוסקופיה

בהתקיים התנאים האופטימליים המאפשרים שימוש לפרוסקופי בהליכים כירורגיים, תוך ביצוע השיטה תחת ידיו של מומחה בכירורגיה לפרוסקופית – מושגות תוצאות עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. לא בכדי, ניתוחי הסרת כיס מרה, הסרת מעי גס ושחרור חסימת מעיים, המתבצעים באמצעות לפרוסקופיה, משיגים למעלה מ-90 אחוזי הצלחה. חשיבות כל אחד מהגורמים הקשורים היא קריטית ותורמת להצלחת הניתוח, אך ניסיונו של המומחה הכירורגי – הוא הבסיס החשוב והמנווט להצלחת הפעולה.  

פרופ' דוד חזן הוא מומחה בכירורגיה לפרוסקופית ובעל ניסיון עשיר בניתוחים מסוג זה. רוצים לדעת עוד על ניתוחים לפרוסקופים המבוצעים על ידי פרופ' חזן?

התקשרו למספר שבראש העמוד ונשמח לתאם עבורכם פגישת ייעוץ.

בריאות איתנה לכולנו.

Call Now Button