הפחתה ברעב לאחר ניתוח

אחד הפרמטרים היותר מסקרנים לאחר ביצוע של אחד הניתוחים הבריאטריים – מתייחס לתחושת הרעב. אנו כבר יודעים, כי מעבר להפחתת והצרת נפח הקיבה, ומעבר לירידה המיידית במשקל, אמורה גם להיות ירידה בתחושת הרעב לאחר הניתוח. האם בפועל אכן יש הפחתה ברעב לאחר ניתוח בריאטרי? ואם כן, באיזו אפקטיביות ולמשך כמה זמן? חשוב לעשות סדר בדברים. 

ירידה בתחושת הרעב לאחר ניתוח בריאטרי – למה זה קורה?

התשובה לשאלה הפותחת היא כן. יש ירידה בתחושת הרעב בהשוואה לתחושות הרעב שלפני ביצוע ההליך הבריאטרי. הסיבה לכך נעוצה בהורמון בשם גרלין – האחראי לוויסות התיאבון בגופנו. ככלל, ניתוחים בריאטריים יוצרים הפחתה ברמת הפרשת ההורמון, ולכן גם פוחתת תחושת הרעב האופיינית שקדמה לניתוח. התחושה המופחתת ברעב, מורגשת בפרק זמן של מספר חודשים עד שנה לאחר הניתוח. לכן גם יש השפעה חיובית על שמירת משקל תקין בתקופה זו. המזון הנצרך בפרק זמן זה מאופיין במנות קטנות. 

ומה קורה לאחר מכן?

הפחתה ברעב לאחר ניתוח בריאטרי אינה תמידית כמובן. כבר לקראת סוף השנה הראשונה שלאחר הניתוח, מורגשת עלייה מחדש בתחושת הרעב. בדיוק משום כך, יש חשיבות גדולה בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח לאימוץ ההרגל של אכילה במנות קטנות ובצריכה מאוזנת. הקפדה על כך תסייע גם בהשגת שקט נפשי ובאיזון של הגוף.

ההרגל הבריא הזה חייב לעמוד לרשות המטופל כאשר השפעת החוסר בגרלין תחל להתפוגג. הדבר החשוב מכל הוא כמובן שמירה על תוצאות הניתוח הבריאטרי ועל המשקל התקין. הסיוע שאנו מקבלים בתקופה זו כולל היבט תמיכתי ומקצועי של דיאטנ/ית, אשר נועד להכין אותנו בתקופה הסמוכה לסיום הניתוח, לתקופה ולימים שיבואו לאחר מכן, בהם תחזור תחושת הרעב הפיזיולוגי המוכרת. 

נכון, בחלק לא מבוטל מן המקרים, מטופלים עלולים להיכנע לתחושת הרעב הישנה. הם שבים אל ההרגלים הלא בריאים של אכילת יתר, והמשקל עולה שוב. חשוב שמטופלים אלו לא יוותרו לעצמם ויסגלו את הדרך הבריאה שבה התמודדו עם רעב לאחר הניתוח. הקפדה על אותם הרגלים בריאים שסיגלנו לעצמנו, תסייע לנו לשמור על תוצאות הניתוח לאורך זמן. כך, נחיה נכון, ונחיה בריא.

זה בידינו וזה אפשרי!

לפרטים נוספים על ניתוחים בריאטריים וקביעת פגישת ייעוץ עם פרופ' דוד חזן, מומחה לכירורגיה בריאטרית – התקשרו למספר בראש העמוד ונשמח לתאם לכם תור בהקדם.

Call Now Button