אימוני כוח לאחר ניתוח בריאטרי

הניתוח הבריאטרי הסתיים בהצלחה. לצד התוצאה המיידית המורגשת של ירידה במשקל, מתחילה בו זמנית התקופה הקריטית לשמירה מיטבית על התוצאות שהושגו. במאמר הקודם, עסקנו בחשיבות התזונה הנכונה, לרבות אכילה במנות קטנות, למידת תגובות למצבי רעב ועוד, ככלי התמודדות לאחר ניתוח בריאטרי. ומה עם ספורט? אימוני כוח לאחר ניתוח בריאטרי, לצד אימונים אירוביים, הם חלק חשוב משמירה על תוצאות הניתוח. יחד עם זאת, חשוב לשאול מהי רמת ההמלצה והמינון שלהם לאחר הניתוח.

באופן כללי, לא מעט אנשים שעברו ניתוח בריאטרי יעדיפו להתחמק מספורט. חבל. חשוב להבהיר, כי פעילות ספורטיבית היא לא רשות. בניגוד למה שחושבים, שמירה על תזונה נכונה והרגלי אכילה לאחר ניתוח בריאטרי אינם מספיקים. התפקוד הגופני שלנו, מסת השריר שהלכה לאיבוד בזמן הניתוח, השפעות חילוף החומרים וכדומה – הן דוגמאות המסבירות את החשיבות שבחזרה לפעילות גופנית נכונה ומדודה. חלק נוסף מן המנותחים המחלימים, דווקא מכיר בחשיבות פעילות ספורטיבית ומקפיד עליה. יחד עם זאת, לא מעט אנשים אינם בטוחים באשר לסוג האימון המומלץ עבורם. ואכן, רבות מן השאלות מתייחסות לנושא של אימוני כוח לאחר ניתוח בריאטרי; האם זה בטוח? האם לא עלול להיפתח תפר, בשל הפעלת כוח ועומס על אזור הנמצא בתהליך החלמה?

אימוני כוח לאחר ניתוח – כמה ומתי?

כאמור, פעילות ספורטיבית לאחר ניתוח בריאטרי היא חלק מתוכנית לשמירה על התוצאות לטווח ארוך. הפעילות לא מתחילה באופן מיידי. מנוחה של כשבועיים-שלושה לאחר הניתוח היא הכרחית. לאחריה ניתן להתחיל בפעילות גופנית מתונה ולשלב בהמשך תרגילי כוח. תרגילי הכוח אינם פחותים בחשיבותם מהאימונים האירוביים וכפי שהוזכר מקודם, לאחר ירידה מהירה ומיידית במשקל (כפי שקורה בניתוח בריאטרי), גם מסת השריר יורדת. לכן יש לאימוני כוח חשיבות גדולה מאוד לשמירה על מסת שריר טובה.

חשוב להיצמד לתוכנית אימונים מוסדרת, אך כפי שאומרת האמרה: הרופאים המכירים את גופנו בצורה הטובה ביותר – הם אנחנו. לכן, חשוב שלא להעמיס באימוני משקולות או באימוני TRX. המטרה היא לא להרגיש שאנו בתחרות עם עצמנו, ולא להגזים באימונים אם אנו חשים ברגישות קלה באזור המנותח.

אימונים בטווח החודשים לאחר הניתוח

ככל שמתרחקים ממועד הניתוח – כמה חודשים לאחריו, ובאופן הדרגתי, ניתן לחזור לאימוני כוח בעצימות גבוהה. ניתן להעמיס יותר באימון על משקל הגוף, לחטב אותו באימונים מסיביים יותר, להשתמש במגוון רחב יותר של מכשירים בחדר הכושר ולהיצמד לתדירות אימונים של עד חמישה ימים בשבוע. חשוב כמובן לשלב אותם עם הפעילות האירובית, להגברת טווח התנועה ולשיפור סיבולת הלב והריאה.

זכרו: המשולש של ביצוע ניתוח בריאטרי, תזונה נכונה ותוכנית אימונים מוסדרת – הוא משולש הניצחון לשמירה על תוצאות הניתוח בפרט ודרך חיים בריאה בכלל. חשוב שנקפיד על כך.

לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ עם פרופ' דוד חזן, מומחה לכירורגיה בריאטרית – התקשרו למספר בראש העמוד ונשמח לתאם לכם תור בהקדם.

Call Now Button