רובוט דה וינצ'י

סקרנו והזכרנו מספר פעמים את הטכנולוגיה הרובוטית בביצוע ניתוחים מגוונים, לרבות התחום הבריאטרי. היכולת להשתמש ברובוט הנשלט בצורה מלאה על ידי הרופא המבצע את הניתוח, ממקסמת את הדיוק והזהירות הנדרשים בהליך ומפחיתה למינימום האפשרי את סכנות הסיבוך והזיהום. רובוט דה וינצ'י מבטא את הקדמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר של ביצוע הליכים כירורגיים מתקדמים. כעת, נוכל להרחיב מעט אודות המערכת החדישה והוורסטילית הזו. מדובר במערכת אשר משמשת מנתחים בביצוע פרוצדורות מגוונות ומורכבות ומשיגה תוצאות מיטביות. הודות לה, גם האשפוז ומשך ההחלמה קצרים. כך, מתאפשרת חזרה מהירה ככל האפשר של המטופל לשגרת יומו.

מי אתה רובוט דה וינצ'י?

רובוט דה וינצ'י מציג את הדור החדש והמתקדם של ניתוחים רובוטיים. הוא נקרא על שמו של ליאונרדו דה וינצ'י, שמחקריו וכתביו היוו אבני יסוד בתהליך הרובוטיקה. כאשר מדובר בניתוחים בריאטריים, ישנה חשיבות קריטית ליכולת הביצועים של הרובוט. ניתוחים, במיוחד אלו הנערכים בשיטה הקלאסית (פתוחה), מערבים מספר רב של רקמות, גידים ואיברים בסביבת המקום המנותח. בשיטה הרובוטית לעומת זאת,, מבצע הרובוט חיתוכי כניסה מינימליים ודקים, בדרך כלל בין 4 ל-6 חתכים בלבד, תוך עירוב מינימלי של כלי דם. כך באות לידי ביטוי היתרונות והיכולות המשוכללות של דה וינצ'י; ביצוע חתכים מדויקים ומינימליים ככל האפשר וביצוע פעולות כירורגיות חשובות ומדויקות בתחום הבריאטרי. דוגמאות לכך: הנחת רשת בצורה מדודה, תפירת דפנות בטן ושחזורן (כמו במקרה של בקע בבטן), הסרת חלקים ותפירה מדויקת (כמו במקרה של כריתת מעי גס).

הרובוט מתאפיין בפונקציות מדויקות, מערכת רזולוציה מתקדמת ופריסה רחבה של תלת-ממד באזור הניתוח. פונקציות אלו אינן אופייניות לניתוחים המבוצעים בשיטה הלפרוסקופית הדו-ממדית. הודות לכך, יכול המנתח לקבל לנגד עיניו את המיפוי המושלם של המקום המנותח. כך, הוא גם יוכל להגיע להבנות ולהחלטות הטובות ביותר במהלך הניתוח.

אודות פרופ' חזן

כמומחה לכירורגיה רובוטית, פרופ' דוד חזן מבצע ניתוחים רבים בשיטה זו. ניסיונו בביצוע הליכים בריאטריים בעזרת רובוט דה וינצ'י בא לידי ביטוי בתוצאות מיטביות. זמני ההחלמה מהירים יחסית, השחרור המהיר מבית החולים (עד יום וחצי לאחר הניתוח) וכאבים מופחתים משמעותית וללא צלקות באזור המנותח.

בסרטון מוצג ניתוח לשחזור דפנות הבטן שבוצע על ידי פרופסור חזן באמצעות רובוט דה וינצ'י.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על ניתוח בשיטה הרובוטית באמצעות רובוט דה וינצ'י?

פרופ' דוד חזן עומד לרשותכם במענה ובייעוץ מהימנים וחשובים אודות הרובוט ויכולותיו. התקשרו למספר בראש העמוד ונשמח לתאם עבורכם פגישת ייעוץ בהקדם.  

בריאות איתנה לכולנו.

Call Now Button