שתייה מוגזת אחרי ניתוח

ההקפדה על שתייה מרובה היא אחד הכללים התזונתיים החשובים לאחר ניתוח בריאטרי. עם זאת, היא אינה כוללת ברוב המקרים המלצה על שתייה מוגזת. נהפוך הוא. שתייה תוססת מופיעה כאחד הדברים שמצריכתם יש להימנע לאחר הניתוח, לצד שתיית אלכוהול ושתייה ממותקת. כעת חשוב להבין מדוע אסורה שתייה מוגזת אחרי ניתוח בריאטרי?

אחת מנקודות המוצא להסבר היא גודל הקיבה. במהלך הניתוח נפח הקיבה הוקטן באופן משמעותי, ובאזור המנותח ישנם גם תפרים וסיכות. לפיכך, צריכת משקה תוסס מכל סוג, אלכוהול או גזוז, עלולה ליצור תחושת לחץ, כאב וצריבה חומצית בדפנות הקיבה הרגישות. במקרים קיצוניים יותר, עשויים משקאות תוססים לגרום לכיב. ההמלצה אם כך היא להימנע מסוג שתייה זה. 

כפי שכבר סקרנו במאמרים נלווים, מים ומרק צח הם דוגמאות לפתרונות של נוזלים מומלצים. עדיין, גם כאן, חשוב שהנוזלים לא יהיו קרים מדי או חמים מדי. הדפנות הרגישות זקוקות לנוזלים שלא יעוררו רגישויות וגירויים. בשלב מאוחר יותר, ורק לאחר אישור רפואי, ניתן יהיה לצרוך משקה מוגז. תחילה בכמויות קטנות, ולאחר מכן ניתן להעלות את הכמות בצורה סדירה. חשוב במשך זמן זה לוודא כי אין תופעות כאבי בטן, או תחושות צריבה שונות. במקרים אלה, יש להפסיק לצרוך משקאות תוססים ולהיוועץ שוב ברופא המנתח.

ומה לגבי שתיית סודה?

ההמלצה על התרחקות משתייה מוגזת כוללת גם את הסודה, למרות שאינה ממותקת. כל משקה מוגז עשוי לגרום לתחושת התרחבות הקיבה בתקופה רגישה שלה. לכן, גם הסודה נכללת בקטגוריה של משקאות מוגזים שיש להימנע מהם בסמוך לסיום הניתוח. צריכת כל משקה תוסס – אלכוהולי, לא אלכוהולי, ממותק וללא סוכר – אינה מומלצת כלל בסמיכות למועד סיום הניתוח.

המלצות אלו חשובות בסיוע להחלמה מיטבית לאחר הניתוח. אתם עדיין זקוקים למידע אודות איסור צריכת שתייה מוגזת אחרי ניתוח בריאטרי? יש לכם כתובת אמינה ומנוסה.

פרופ׳ דוד חזן הינו מומחה לכירורגיה בריאטרית ובעל ניסיון עשיר במגוון ניתוחי קיצור קיבה. לפרטים נוספים על ניתוחים בריאטריים, לרבות תזונה נכונה לאחר הניתוח, כמו גם קביעת פגישת ייעוץ – התקשרו למספר שבראש העמוד.

Call Now Button