בין ניתוח בריאטרי וסוכרת

כפי שידוע, מטרת הניתוח הבריאטרי על סוגיו, היא טיפול כירורגי בהשמנת יתר תחלואתית. כנגזרת של הניתוח, הלכה וגברה עם השנים ההכרה ביעילות תוצאות הניתוח הבריאטרי גם בטיפול בסוכרת, המכונה גם "הרוצחת השקטה". עם הזמן, הפכה המשניות של הסוכרת בהליך לחשובה ביותר. כיום, מוצע לחולים סוכרתיים ניתוח בריאטרי על תקן של מלחמה אפקטיבית בסוכרת מסוג 2. כעת נבין לעומק, מדוע וכיצד נולדה ההכרה ביעילות ההליך. הקשר בין ניתוח בריאטרי וסוכרת – מתחילים.

החלמה מסוכרת במסגרת ניתוח בריאטרי- יש דבר כזה!

עם השנים הלכה והתבררה העובדה כי ניתוח בריאטרי אכן מאזן ומפחית שומנים ויתר לחץ דם. ההשפעה הזו נמדדת באחוזי הצלחה גבוהים בלתי מבוטלים המגיעים בשיאם לכ-70-80 אחוזי הצלחה. יתרה מכך, יש תיעוד מוכח לכך שחלק לא מבוטל מן ההליכים הבריאטריים הסתיים בהחלמה מלאה ממחלת הסוכרת! הנתון הזה הוא קריטי ורלוונטי כאמור עבור חולי סוכרת מסוג 2.
אין ספק שזהו לא עוד נתון. אומנם לא נמצאה השפעה של הניתוח על חולי סוכרת מסוג 1, אך בתקופה שבה נתוני הסוכרת עולים לצערנו לתחלואות שיא, מדובר בכלי אפקטיבי להילחם במחלה.

כיצד משפיע בפועל ההליך הבריאטרי על ירידת כמויות הסוכר?

הקריטריון לסוכרתיים לביצוע הניתוח הוא BMI 35 ובמקרים חריגים של מחלות רקע נלוות, ניתן אף להציע את הניתוח לסוכרתיים עם BMI 32. מהות ההליך הבריאטרי היא עקיפה או כריתה של הקיבה. כאשר הדבר מתבצע, התגלה כי בו בעת מתקיימים שינויים במערכת העיכול. ראשית, המטבוליזם בגוף הופך לטוב יותר ומעצם היות הסוכרת מחלה מטבולית, הוא נלחם גם בה. נרשמת ירידה של הורמון הגרלין, שאותו הזכרנו במאמרים קודמים, האחראי לרעב שאנו חשים.

הפרעות בהורמון משפיעות על האיזון, אך ירידה שלו משמעה הפחתה כללית בתחושת הרעב, ומכאן ההשפעה על ירידה במשקל ובסיוע למאבק בסוכרת. בנוסף לכך, הוכח כי ערכי הסוכר לאחר הניתוח הופכים למאוזנים ולתקינים, נפתרות או נרשמות הקלות בבעיות כבד שומני ועוד.
גם אם לא הייתה זו המטרה הרשמית והמוכרת של ניתוח בריאטרי, חולי סוכרת מסוג 2 זכו לפתרון אפקטיבי ומוכח למלחמה במחלה, דבר שלא השיגו פתרונות אחרים שהוצעו בעבר.
אתם סוכרתיים ורוצים לדעת אם אתם עומדים בקריטריונים להליך בריאטרי? לא בטוחים אם ההליך
מתאים לכם?
פרופ' דוד חזן ישמח להעמיד מניסיונו ומזמנו בפגישת ייעוץ. התקשרו למספר בראש
העמוד ונשמח לתאם לכם תור בהקדם.

Call Now Button