מעקב לאחר ניתוח בריאטרי

עברנו ניתוח בריאטרי בהצלחה, ומה עכשיו? מה כולל מעקב לאחר ניתוח בריאטרי והאם אכן קיימת סכנה שהמשקל יעלה שוב? התשובות – במאמר הבא.

בין אם עברנו ניתוח שרוול, או מיני מעקף קיבה, ובניגוד לסברה מוטעית, תהליך הריפוי וההבראה הגופנית של המטופל רק מתחיל. אפשר לומר, כי מעקב לאחר ניתוח בריאטרי והקפדה על הוראותיו – הם כלי המבחן האמיתיים שלנו. הם יקבעו אם אכן השיג הניתוח את מטרתו. תוצאות קיצור הקיבה והורדת המשקל יימדדו לאורך זמן. לכן, הקפדה מקסימלית על הוראות והמלצות הכירורג שביצע את הניתוח, והמלצות הדיאטנית הבריאטרית – הן הכרח חשוב.

אם כך, מה כוללות הוראות מעקב לאחר ניתוח בריאטרי?

מדובר בהוראות די קפדניות. חשוב להבין, כי בדומה להכנה הארוכה לקראת ניתוח בריאטרי, יש לקחת במלוא כובד הראש גורמים העלולים לפגוע בפרט בתוצאות המיטביות של הניתוח, ובכלל – בבריאותנו. סיבוכים אפשריים נובעים בעיקר מאי הקפדה על ביצוע סדרת בדיקות חיוניות לאחריו. בנוסף, גם אי מילוי המלצות הגורם המטפל, עשויות לגרום לסיבוכים.

המעקב דורש הגעה לבדיקות תקופתיות של חצי שנה ושנה. זאת לצד מתן כלים שישמשו את המטופלים בחיי היומיום. הדברים הללו ברורים, אך מחויבי אזכור במעקב. הם חייבים לכלול את נושא התזונה והפעילות הגופנית. חשוב לזכור, כי הליך קיצור קיבה אינו בבחינת קסם, כך שחשוב להקפיד על מפגשים ועל תפריטים שתציע דיאטנית בריאטרית; להפחית משמעותית צריכת מזון מעובד ואלכוהול ולהקפיד על כמות שתיית מים נאותה. צריכות יומיות ושבועיות של ויטמינים ומולטי ויטמינים – כפי שהומלצו, יסייעו לשמור על דרגות הסידן הרצויות.

כמובן שחשוב גם להקפיד על ביצוע פעילות גופנית. שמירה על משקל תקין משלבת תזונה נכונה עם פעילות גופנית מתאימה. פעילות כזו חשובה וטובה בכל מקרה, אך במקרה של פעילות לאחר ניתוח בריאטרי, חשוב לעשות זאת בתיאום אל מול הכירורג המנתח. כך נוודא כי סוג הפעילות אינו פוגע באזור המנותח. בכל מקרה, לא יינתן אישור מהיר לחזרה מהירה לפעילות מסיבית, לרבות אימוני כוח, כל עוד לא התקבל האישור מן המנתח על החלמת המקום.

האחריות האישית מחייבת אותנו להקפיד על כל סעיף מן הדברים שהועלו. היצמדות להוראות תסייע לשמור על תוצאות הניתוח ועל בריאותנו הכללית.

למידע נוסף בנושא, פנו אל פרופסור דוד חזן.   

Call Now Button