ניתוח בריאטרי רובוטי

בלי רעידות, בלי תחושת עייפות ובדיוק מרבי – ניתוחים בריאטרי רובוטי מהווה חלק חשוב בפריצת הקידמה הטכנולוגית של תחום הכירורגיה. מה עוד מציע רובוט מכני חדשני למנותחים בריאטריים? כדאי מאוד לדעת.
כירורגיה רובוטית נדונה כאן על איכויותיה בביצוע ניתוחים בכלל, ובניתוחים בריאטריים בפרט. עמדנו מקרוב על היתרונות הרבים שמציעה כירורגיה זו – תפירה מדויקת ביותר, ורובוט – שבניגוד לרופא, אף פעם לא חש בעייפות. ומה עוד?

אילו עוד יתרונות לניתוח בריאטרי רובוטי?

ניתוח רובוטי כולל פוטנציאל מופחת משמעותית לסיבוכים אפשריים במהלך הניתוח, משך החלמה מופחת בהרבה בהשוואה לשיטות כירורגיות כמו השיטה הקלאסית-פתוחה; מראה אסתטי טוב יותר הכולל פחות צלקות ועוד. כמו כן, מהלך פעולותיו של הרובוט מוקרנות למנתח על גבי מסך תלת-ממדי, כך שבאפשרותו להבחין,
להתרכז ולבצע פעולות בדיוק ובריכוז מרביים.
הזכרנו דיוק? זו תכונתו הטובה ביותר של הרובוט המבצע ניתוחים בריאטריים. נושא זה מקבל משנה תוקף, בהתחשב בעובדה שניתוחים אלו כוללים "סביבת עבודה" המוקפת בשרירים ובגידים. לכן, כדי שפעולה הכירורגית תצליח – חשוב לערב ולעבור דרך כמה שפחות מהם. הרובוט המבצע הוא מדויק, רגיש למגע ומסייע לביצוע ההליך בפולשנות פחותה ובעירוב מינימלי של כלי דם.
סוג הניתוח המומלץ ושאלת ההתאמה אליו, מיושמים כמובן בהתאם להמלצת רופא בריאטרי מומחה. עם זאת, כדאי לציין כי הרובוט המבצע את הניתוח אינו מוגבל לניתוח בריאטרי מסוים; בהינתן כל התנאים האופטימליים, ביכולתו לבצע את כלל הניתוחים הבריאטריים, לרבות ניתוחי שרוול קיבה ומעקף קיבה, כריתה של מעי גס ועוד.

אין סיבה לחשוש!

מובן שברורה סיבת החשש הקיימת עדיין בקרב מטופלים לגבי ניתוח באמצעות רובוט – וכאן המקום להזכיר שני דברים שיסירו, ולו במעט, את החשש הזה. התוצאות במגוון ניתוחים בריאטריים שבוצעו באמצעות השיטה הוכחו כמצוינות! המטופל ירד במשקל והתוצאות האסתטיות ומשך ההחלמה היו איכותיים. בנוסף לכך, חשוב להפנים:
בגישה הרובוטית, השולט הבלעדי בניתוח הוא לא הרובוט! הרובוט אומנם מבצע את הפעולה הכירורגית הנדרשת, אך השולט הבלעדי בתזמון, בפקודות הביצוע ובתכנון השוטף של הניתוח – הוא הרופא המנתח. הנחיותיו של המנתח מתורגמות ומבוצעות אחת לאחת על ידי הרובוט, כך שאין חשש כי הגולם יקום על יוצרו.
להעמקה נוספת בנושא ביצוע ניתוח בריאטרי רובוטי, ניתן לפנות לייעוץ אצל פרופ' דוד חזן.

כמומחה לכירורגיה כללית, רובוטית, בריאטרית ולפרוסקופית, פרופ' חזן ביצע במהלך השנים מספר רב של ניתוחים בריאטריים באמצעות השיטה הרובוטית. מכתבי התודה, שביעות הרצון המלאה מן התוצאות, ירידה
משמעותית במשקל, מיעוט במפגעים אסתטיים נראים לעין ומשך החלמה מהיר, עומדים בקנה אחד עם ניסיונו הרב של פרופ' חזן בתחום הבריאטרי, לצד שליטתו המלאה ברובוט המבצע בהצלחה יתרה את כלל הניתוחים.
פרופ' חזן עומד לרשותכם בכל עת.

Call Now Button