פעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי

במאמר שעסק בביצוע מעקב לאחר ניתוח בריאטרי, הורחבה בפירוט חשיבות ההיצמדות להוראות הבדיקות התקופתיות והשינוי התזונתי. אחד הנושאים שהוזכרו מתייחס להיבט החשוב של ביצוע פעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי.
לא בכל המקרים, אבל בחלק ניכר מהם, ישנה תחושה מצד אנשים שביצעו ניתוח בריאטרי, כי אפשר
"לנוח על זרי הדפנה". אצל חלקם יש גם תחושה כי הניתוח, שבעקבותיו הושלו קילוגרמים רבים מגופם, יחד עם ההקפדה על תזונה נכונה – הם פרמטרים שמספקים מענה הולם לסוגיית המעקב ולשמירת הבריאות שלהם. זה כמובן נכון, אך רבים סבורים כי פעילות גופנית היא בגדר המלצה בלבד וחבל שכך. בפועל, ביצוע פעילות ספורטיבית הוא חלק אינטגרלי מהמעטפת השלמה שמוודאת כי תוצאות הניתוח הבריאטרי תהיינה מקסימליות ואיכותיות.
מדוע הפעילות הזו חשובה? כיצד יש לבצע אותה? באיזו תדירות? איזו תוכנית מתאימה לכל מטופל? חשוב להסביר זאת.

למה דווקא פעילות גופנית לאחר הניתוח?

נתחיל כמובן משאלת ה-"מדוע". כשמדובר בניתוח בריאטרי, אנו נוטים לשכוח, כי מדובר בניתוח שמשיל מאיתנו כמות נכבדת של קילוגרמים בו זמנית. לצד ההיבט הבריא, מדובר גם באובדן של מסת שריר. לכן, לא די בהורדת המשקל, אלא בביצוע פעילות גופנית שתשלים מראה אסתטי ונעים של הגוף.

מתי להתאמן?

בהתייחס לשאלת ה-"מתי", הרי שביצוע פעילות גופנית לא מתחיל מיד עם תום הניתוח. פעילות כזו עלולה לאמץ או לפגוע באזור שקשור באיברים שעברו את הניתוח. אנו כמובן מעוניינים לסייע למקום להחלים ולא לפגוע בו. החל מפרק הזמן של שבועות ראשונים (כחודש) לאחר הניתוח, אפשר להתחיל בפעילות גופנית מתונה. חשוב להקפיד על לפחות שלושה ימי אימון בשבוע.
בתחילה, רצוי להקפיד על פעילות בסיסית של הליכה ושחייה. ככל שמדובר בחצי השנה הראשונה לאחר הניתוח, אפשר וצריך להעלות "הילוך" ולהגביר את העצימות של אימונים אנאירוביים (מסת שריר, זוכרים?), להוסיף אימוני כוח ומשקל, לצד רכיבה על אופניים וכד'.
חשוב לזכור: אנו לא מחליטים כיצד ומתי להתאמן. הגוף, הגיל, המצב הבריאותי הכללי, משך זמן ההחלמה ועוד – משתנים מאדם לאדם. מה שמתאים לאדם מסוים, לא יתאים בהכרח לאחר. לכן, חשוב להיוועץ עם הרופא המנתח, שיידע כמובן לענות על שאלות ה-"מתי" ו"כמה" שהוזכרו.
עם הקפדה על ביצוע בדיקות תקופתיות, תזונה בריאה, ומעכשיו גם פעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי – אנו משיגים את המעטפת המושלמת, הבריאה, הטובה והאסתטית לשמירה על תוצאות הניתוח הבריאטרי. חשוב שנקפיד על כך.
צאו להתאמן, והחלמה מהירה!

Call Now Button