ניתוח לפרוסקופי בריאטרי ובעיות לב

פעולות כירורגיות, לרבות ניתוחים בריאטריים, לא יוצאות לדרכן כל כך מהר. קודם לכן, נלקחים משתנים חשובים כמו הגיל וההיסטוריה הרפואית של המועמד לניתוח. כאשר ישנן סיטואציות בריאותיות העלולות לסכן את חיי המטופל, ההליך יידחה או יבוטל. שאלת שלומו של המטופל ורמת הסיכון שבסוג הניתוח – נמצאת מעל לכל שיקול אחר. כנגזרת מכך, חשוב לעמוד על הקשר בין ניתוח לפרוסקופי בריאטרי ובעיות לב. עד כמה משפיעים הסיבוכים הלבביים על בחירת הטיפול במסגרת שיטה זו? חשוב לדעת.

כאשר מדובר על דוגמה לסיטואציה רפואית הנבחנת בזכוכית מגדלת, ניתן לציין בראש ובראשונה אדם הסובל מבעיות לב. הנסיבות ברורות: סימפטומים כמו בעיות באספקת הדם ללב הופכים את ההערכה הרפואית המקדימה להערכה המקבלת משנה זהירות. כעת נשאל: האם כל ניתוח לחולה לב יידחה? התשובה היא לא.

שיטה לפרוסקופית לעומת שיטות אחרות

אחד השיקולים בשאלת הביצוע או הדחייה של ניתוח עבור חולה לב היא השיטה שבה מבוצע הניתוח. בהתייחס לניתוחים בכלל, ולניתוחים בריאטריים בפרט, הרי שהליך כירורגי המתבסס על השיטה הקלאסית-פתוחה אינו מומלץ כלל לסובלים מבעיות לב. בשיטה זו, יש מעורבות גדולה יותר של גידים, רקמות, שרירים וכדומה בסביבת הניתוח. השיטה הפתוחה כוללת "כניסה" קהה ורוחבית יותר באמצעות כלי החיתוך שאיתו מגיע המנתח לאזור. .

ומה באשר לשיטות אחרות?

מלבד השיטה הפתוחה, ישנן אופציות מועדפות לביצוע כירורגי, בראשן השיטה הלפרוסקופית. שילוב ביצוע חיתוך הכניסה הזעיר פולשני, עם הליך ההחלמה המהיר והאסתטי יותר בהשוואה לשיטה הפתוחה, הופך את השיטה לאופציה ראשונית עבור המנתח, וכמובן גם עבור המנותח. האם יתרונות העירוב המינימלי של כלי דם בעת ניתוח יכול להשפיע לחיוב על ההחלטה לבצע ניתוח בריאטרי אצל הסובלים מבעיות לב? התשובה חיובית.

ישנן פעולות פחות מסובכות במסגרת לפרוסקופית שמגדילות את האפשרות לביצוע הניתוח. הכוונה לפעולות, אשר מבוצעות במסגרת הליך המוגדר כפחות מסוכן ופחות מורכב. הליך זה גם אינו נמשך שעות רבות. חולה לב שאינו סובל מסימפטומים חריפים של הלב, או מוגדר כבעל סיכון מוגבר ללקות במחלת לב עקב היותו מעשן, יוכל לקבל אישור לביצוע ניתוח בהליך לפרוסקופי, לאחר שעבר בדיקת אק"ג.

ככל שעולה החשש וככל שהחולה מוגדר כסובל מתקדם מן הבעיה הלבבית, גדלים הסיכויים לביטול ההליך. בכל אופן, החלטת הרופא המרדים והמלצת כירורג מומחה בלפרוסקופיה הן הכרח לשם התקדמות בתהליך.

זקוקים למידע נוסף על הקשר בין ניתוח לפרוסקופי בריאטרי ובעיות לב?

פרופ׳ דוד חזן עומד לרשותכם בזימון פגישת ייעוץ. לתיאום תור, התקשרו למספר בראש העמוד.

Call Now Button